add

ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΓΟΝΑΤΟΣ - ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΕΠΕΜΒΑΤΙΚΗ

Είναι η μια από τις πιο νέες και σύγχρονες τεχνικές που εφαρμόζει το Ιατρείο μας με στόχο την αποτελεσματική αντιμετώπιση των παθήσεων και των τραυματισμών στην ανατομική περιοχή της άρθρωση του γόνατος.

Το γόνατο αποτελεί την μεγαλύτερη άρθρωση του ανθρώπου και είναι φτιαγμένη έτσι ώστε να επιτρέπει μόνο την κάμψη και την έκταση του κάτω άκρου-ποδιού. Συνεπώς, το γόνατο έχει αποφασιστική σημασία για τη φυσιολογική βάδιση, το καθημερινό ανεβοκατέβασμα σκάλας, το σκύψιμο, το τρέξιμο αλλά και το άλμα στα σπορ. Δεν είναι τυχαίο που ο λαός χρησιμοποιεί συχνά τις εκφράσεις όπως «πέφτω στα γόνατα» ή «μου κόπηκαν τα γόνατα» για να εκφράσει τα συναισθήματα θερμής παράκλησης ή μεγάλης
κούρασης.

Για το λόγο αυτό, ο στόχος της τεχνικής της Ελάχιστης Επεμβατικότητας στο γόνατο είναι η άμεση κατά το δυνατό επαναφορά στην καθημερινότητα, η διατήρηση της ακεραιτότητας του φυσιολογικού μηχανισμού κάμψης και έκτασης του γόνατος, δηλαδή του τετρακέφαλου μηριαίου μυ και η απαλλαγή των συμπτωμάτων. Σε γενικές γραμμές, οι παθήσεις και οι τραυματισμοί στο γόνατο εμφανίζονται συνήθως με πόνο, κριγμό (θόρυβο κατά την κάμψη και έκταση του γόνατος), δυσκαμψία (δυσκολία στην κάμψη και έκταση), μπλοκάρισμα (το γόνατο δεν μπορεί να κάνει πλήρη έκταση), παραμόρφωση (στράβωμα των γονάτων), διόγκωση (συσσώρευση υγρού), αίσθηση αστάθειας και χωλότητα (οασθενής κουτσαίνει).

Πως λειτουργούμε

Στο Ιατρείο μας, συλλέγουμε τα δεδομένα από το ιστορικό του ασθενή, την κλινική του εικόνα και τον απεικονιστικό του έλεγχο του ασθενή και σταδιοποιούμε με ακρίβεια την πάθηση ή τον τραυματισμό του γόνατος, ώστε να προτείνουμε και να εφαρμόσουμε με
βάση τις προσδοκίες του ασθενή όσο και την εμπειρία μας την πιο αποτελεσματική τεχνική Ελάχιστης Επεμβατικότητας.

Ήδη από το 2013, εφαρμόζουμε με την τεχνική της Ελάχιστης Επεμβατικότητας με τομή δέρματος έως 10 εκατοστά, σε ασθενείς με οστεοαρθοπάθεια γόνατος τελικού σταδίου μεγάλη αποτελεσματικότητα αφού οι ασθενείς μας βαδίζουν την επόμενη μέρα από την επέμβαση και επιτυγχάνουν 90 ο -95 ο μοίρες κάμψης του γόνατος ήδη μέσα στο πρώτο 48ωρο από την επέμβαση της ολικής αρθροπλαστικής, χωρίς να απαιτείται η βοήθεια από κέντρο αποκατάστασης.

Πράγματι, η διεγχειρητική απώλεια αίματος σε όλους τους ασθενείς μας ήταν μικρή, όλοι έμειναν στην κλινική 3-4 ημέρες και κανένας ασθενής μας δεν χρησιμοποίησε τις υπηρεσίες οποιουδήποτε κέντρου αποκατάστασης, τουλάχιστον μέχρι σήμερα.

Χρόνια Εμπειρίας

Χαρούμενοι Άνθρωποι

% Επιτυχία

Επιπλέον, η Ελάχιστα Επεμβατική Ολική Αρθροπλαστική Γόνατος αποτελεί τη βάση και μπορεί να συνδυαστεί άριστα τόσο με την εξατομικευμένη αρθροπλαστική στην οποία δημιουργούνται, με βάση την αξονική ή/και μαγνητική τομογραφία, εξατομικευμένοι οδηγοί για την τοποθέτηση των εμφυτευμάτων της αρθροπλαστικής στον συγκεκριμένο ασθενή όσο και με την ρομποτική αρθροπλαστική στην οποία η χρήση του υπολογιστή βοηθάει στην τοποθέτηση των εμφυτευμάτων.

Πάντως, αποτελέσματα ερευνών έδειξαν πως τόσο η εξατομικευμένη αρθροπλαστική όσο και η ρομποτική δεν βελτίωσαν την αποτελεσματικότητα της επέμβασης στον ασθενή.

Όμως, η Ελάχιστα Επεμβατική τεχνική μπορεί να εφαρμοστεί και στον τομέα της διάγνωσης, αφού με 2 μικρές τομές δέρματος μήκους 1 εκατοστού η κάθε μια, μπορεί να γίνει η επισκόπηση δια οφθαλμού και αρθροσκοπίου του εσωτερικού του γόνατος και συνεπώς είναι εφικτή η συμπλήρωση της διάγνωσης με την πραγματική έκταση της βλάβης, αφού ο απεικονιστικός έλεγχος (ακτινογραφία, αξονική τομογραφία και μαγνητική τομογραφία) παρουσιάζει υψηλά ποσοστά, έως και 40%, λανθασμένης εκτίμησης της έκτασης της βλάβης (ψευδώς θετικά και ψευδώς αρνητικά σημεία βλάβης).

Γιατί η Ελάχιστα Επεμβατική είναι η καλύτερη τεχνική

Γίνεται φανερό, πως η Ελάχιστα Επεμβατική τεχνική μπορεί να συνδυάσει ταυτόχρονα τη διάγνωση και τη θεραπεία μιας πάθησης ή ενός τραυματισμού στην άρθρωση του γόνατος. Αυτό γίνεται με μεγάλη επιτυχία σε περιπτώσεις ρήξης μηνίσκου ή μερικής ρήξης του πρόσθιου χιαστού συνδέσμου, όταν δηλαδή τα συμπτώματα και η πραγματική έκταση της βλάβης παίζουν καθοριστικό ρόλο στην οριστική θεραπεία της πάθησης.

Συνεπώς, οι πιο συχνές παθήσεις και τραυματισμοί που εμφανίζονται στο γόνατο και που αντιμετωπίζονται από το Ιατρείο μας, με εγγυημένη αποτελεσματικότητα, Συντηρητικά (Μη χειρουργικά), με την Αναγεννητική Ιατρική, Χειρουργικά ή Ελάχιστα Επεμβατικά είναι:

• Οστεοαρθροπάθεια (αρθρίτιδα ή οστεοαρθρίτιδα)
  • Τενοντίτιδα τετρακέφαλου
  • Ρήξη μηνίσκου
  • Χονδροπάθεια
  • Ρήξη πρόσθιου χιαστού συνδέσμου
  • Χρόνια αστάθεια των συνδέσμων
  • Εξάρθρημα επιγονατίδας
  • Οστεοχονδρίτιδα
  • Οστεονέκρωση
  • Ελεύθερα σώματα μέσα στο γόνατο
  • Ρευματοειδής αρθρίτιδα
  • Οίδημα γόνατος
  • Ιγνυακή κύστη
  • Ρήξη τετρακέφαλου μυ
  • Κατάγματα επιγονατίδας

Αληθινή Μαρτυρία Ασθενούς

Γυναίκα 73 χρονών, προσήλθε στο ιατρείο μας με πόνο κατά την κάμψη και έκταση του δεξιού της γόνατος, ο οποίος άρχισε πριν περίπου δέκα χρόνια και αντανακλούσε κατά μήκος της σύστοιχης κνήμης. Το γόνατο κατά την κλινική εξέταση παρουσίασε έντονους κριγμούς στην επιγονατιδομηριαία άρθρωση και είχε αρχίσει να στραβώνει προς τα μέσα, σε ραιβότητα, η οποία και αξιολογήθηκε με τις ακτινογραφίες των γονάτων σε όρθια θέση της ασθενούς. Ο πόνος την ξυπνούσε αρκετές φορές στο βραδινό ύπνο και η συντηρητική αγωγή δεν μπόρεσε να ελέγξει την συμπτωματολογία με αποτέλεσμα την επιδείνωση της ποιότητας ζωής της ασθενούς.

Η Προσέγγιση μας

Αποφασίστηκε η διενέργεια ολικής αντικατάστασης του γόνατος τύπου επιφανείας με αποτέλεσμα να διορθωθεί η ραιβότητα, να εξαλειφθεί ο πόνος από την προχωρημένη οστεοαρθροπάθεια και να επανέρθει η κίνηση της κάμψης και έκτασης του γόνατος βελτιώνοντας σημαντικά την ποιότητα ζωής και αυτονομία της ασθενούς.

ΠΡΙΝΜΕΤΑ
Click to Play Video